Kategorie

Co zrobić, jeśli dane nie przesyłają się między ERP a inTradus Start?

Najczęstszą przyczyną problemu z przesyłaniem danych jest wyłączenie usługi inTradus Replicator, która odpowiada
za proces wymiany danych.

UWAGA: Jeśli w Twoim przypadku miała miejsce aktualizacja Subiekta GT, Subiekta nexo PRO
lub Navireo - wybierz ponownie bazę ERP w aplikacji inTradus zainstalowanej na serwerze.

Dla Subiekta nexo PRO dodatkowo musisz ponownie uruchomić system Subiekt nexo PRO na serwerze (użytkownik, który został podany podczas wdrożenia systemu inTradus do korzystania z licencji Sfery)

Aplikacja inTradus zainstalowana na serwerze – wybranie bazy

Aby sprawdzić, jaka jest przyczyna problemu, wykonaj wszystkie poniższe działania:

1. Uruchom aplikację inTradus - Service Application na serwerze. Sprawdź jaki jest status usługi przesyłania danych: Prawidłowy status usługi jest określony jako "Uruchomiona (uruchamiana automatycznie)".

Aplikacja inTradus zainstalowana na serwerze – sprawdzenie usługi

 

Jeśli status wskazuje na to, że usługa jest "Zatrzymana" - oznacza to, że dane nie są przesyłane a usługę trzeba uruchomić. Wejdż w Narzędzia administracyjne Windows -> Usługi i znajdź na liście inTradus Replicator. Następnie kliknij w opcję Uruchom.

Aplikacja Usługi Windows

 

Uwaga: Upewnij się, że aplikacja inTradus Server Application jest zakmnięta, w przeciwnym wypadku otrzymasz komunikat, że "Usługa uruchomiła się, a następnie zatrzymała".

Aplikacja Usługi Windows - komunikat

 

Jeśli aplikacja inTradus Server Applikation jest zamknięta, to po kliknięciu w opcję Uruchom w usłudze inTradus Replicator, pojawi się komunikat o poprawnym uruchomieniu. Od tego momentu dane będą się prawidłowo przesyłać między systemem ERP a inTradus.

2. Jeśli usługa jest uruchomiona a dane nie przesyłają się, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Właściwości:

Aplikacja Usługi Windows inTradus Relicator – właściwości

 

  • W zakładce – Ogólne upewniij się, że Typ uruchomienia usługi to – Automatycznie (opóźnione uruchomienie)

Właściwości Aplikacji Usługi Windows inTradus Relicator - Ogólne

 

  • W zakładce - Logowanie upewnij się, że usługa jest uruchomiona poprzez opcję "To konto"(dane użytkowika Windows, na którym instalowana oraz konfigurowana była usługa inTradus Replicator):

Właściwości Aplikacji Usługi Windows inTradus Relicator - Logowanie

 

  • W załadce – Odzyskiwanie upewnij się, że reakcje na błędy usługi skonfigurowane są jak na screenie poniżej:

Właściwości Aplikacji Usługi Windows inTradus Relicator -Odzyskiwanie

 

3. Jeśli wszystkie poprzednie kroki zostały wykonane, a dane nadal nie przesyłają się prawidłowo, wyeksportuj  Dziennik zdarzeń:
Podgląd zdarzeń -> Dzienniki systemu Windows -> Aplikacja
Po prawej stronie ekranu wybierz - Filtruj bieżący dziennik.

Dziennik zdarzeń systemu Windows

Następnie zaznacz wszystkie Poziomy zdarzeń: Krytyczne, Ostrzeżenie, Pełne, Błąd, Informacje oraz wyszukać i wybrać Źródła zdarzeń: inTradus Replicator oraz Replikator

Dziennik zdarzeń systemu Windows - filtrowanie

 

Po naciśnięciu OK dziennik zdarzeń zostanie wyfiltrowany.Zapisz odfiltrowany plik dziennika jako. Zapisany plik prześlij  na skrzynkę start@intradus.pl.