Kategorie

Wdrożenie systemu B2B inTradus Start SaaS

Jeżeli zdecydowałeś się na wdrożenie platformy inTradus Start to poniżej znajdziesz instrukcję, która Ci pomoże przygotować do wdrożenia oraz przejść przez ten proces szybko i przyjemnie.

Wdrożenie platformy inTradus Start odbywa się na domenie technicznej. Oznacza to, że na etapie wdrożenia nie potrzebujesz jeszcze posiadać własnej domeny. Wdrożenie z założenia nie powinno zająć więcej niż 1 dzień roboczy. Zdarza się jednak, że klienci nie przygotowują potrzebnych materiałów na umówiony termin co może powodować komplikacje, które wydłużą czas realizacji wdrożenia lub nawet będą wymagały zmiany terminu. Aby uniknąć takich komplikacji zapoznaj się uważnie z poniższą instrukcją i wykonaj wszystkie jej kroki. Termin wdrożenia ustalisz z naszym pracownikiem, który razem z Tobą przejdzie cały ten proces. Musisz jednak pamiętać, że termin wdrożenia jest ustalany dopiero po dostarczeniu przez Ciebie wszytkich potrzebnych do niego materiałów.

Jak uzupełnić załącznik nr 1?

Upewnij się, że posiadasz potrzebną więdzę do przejścia wdrożenia, lub masz wsparcie osoby, która taką wiedzę posiada. Potrzebny będzie:

  • dostęp zdalny do serwera, na którym jest zainstalowany system ERP,
  • dane logowania do konta administracyjnego windows na serwerze,
  • dane logowania do bazy danych SQL,
  • dane logowania do konta użytkownika w systemie ERP.

 

Krok 1: Ankieta przedwdrożeniowa

W pierwszym kroku prosimy o przesłanie do nas logo firmy w formacie wektorowym (w krzywych) oraz o udzielenie informacji niezbędnych do wdrożenia platformy. Informacje oraz logotyp prosimy przesłać na adres: start@intradus.pl. Jeżeli wystąpiła trudność podczas uzupełniania załącznika nr 1 pomoże w tym specjalnie przygotowana instrukcja.

Czy przenosisz platformę B2B z innego, aktualnie działającego systemu?

Jeżeli planujesz zamienić obecnie używany system przez platformę inTradus Start należy:

  • poinformować zespół inTradus, że platfroma, którą dla Ciebie wdrażają ma zastąpić inny system,

  • określć czy udostępnienie platformy dla klientów ma określony terimn spowodowany np. zakończeniem umowy z poprzednim dostawcą.

  • poinformować zespół wdrożeniowy o tym, czy platforma inTradus ma być uruchomiona na domenie, na której znajduje się inna platforma czy może na zupełnie innej,

  • pamiętać o tym, że konta użytkowników ze starego systemu nie zostaną przeniesione i użytkownicy będą nadawać sobie hasła dopiero wtedy gdy aktywujesz im konto.

Dodatkowo warto zadbać o SEO. Nowa platforma to nowe linki, inTradus daje jednak możliwość ustawienia przekierowań ze starych linków na nowe, dzięki czemu nie powinieneś straćić swojej pozycji w wyszukiwarkach (ten punkt nie dotyczy klientów, którzy decydują się na model zamknięty platformy).

Wybrałeś pakiet Start 1?

  1. Jaka nazwa firmy, kod pocztowy, miasto, adres, numer telefonu oraz adres email, ma się wyświetlać klientom na platformie?

  2. W jakim modelu ma działać platforma:
    • otwartym (asortyment widoczny również dla użytkowników niezalogowanych),
      • z domyślną stroną główną (zobacz),
      • z katalogiem produktów jako stronę główną (zobacz),
    • zamkniętym (dostęp do platformy tylko po zalogowaniu) jako stronę główną użytkownik zobaczy tylko panel logowania (zobacz).

  3. Czy karta produktu ma się wyświetlać jako pop-up?

  4. Czy na karcie produktu ma być wyświetlany symbol u dostawcy?

  5. Czy wyświetlać stany magazynowe klientom? Jeżeli tak czy ma być to dokładny stan (w postaci liczbowej) czy orientacyjny stan (ikona z opisem brak, mało, dużo)?

  6. Czy klient ma mieć możliwość zamawiania ponad stan magazynowy?

  7. Z jakich magazynów mają być wyświetlane stany magazynowe na platformie?

  8. Źródłem zdjęć produktów ma być inTradus czy system ERP?

  9. Które pole na kartotece towaru w systemie ERP ma odpowiadać za widoczność produktu na platformie?
    • pozycja do sklepu internetowego,
    • pozycja do sprzedaży mobilnej,
    • pozycja do systemu aukcyjnego.

  10. Jaki powinien być wskazany domyślny poziom cen dla użytkownika zalogowanego, a jaki dla użytkownika niezalogowanego?

  11. Jaki użytkownik systemu ERP ma być wskazany jako „wystawiający” na dokumentach generowanych przez platformę?

  12. Na który z magazynów mają być wysyłane zamówienia internetowe?

  13. Czy ukryć formularz rejestracji?

  14. Jeżeli korzystasz z Subiekta GT lub Navireo to czy posiadasz program inDodatki: Indywidualne ceny?

  15. Domyślnie platforma obsługuje 3 statusy zamówień – zapisane, zrealizowane oraz odrzucone (po usunięciu ZK z systemu ERP). Jeżeli jednak chcesz oprzeć statusy zamówień o flagi i korzystać z dodakowego statusu "w trakcie realizacji". Wskazaż jakie flagi mają odpowiadać statusom – zapisane; w trakcie realizacji; zrealizowane; odrzucone. W przypadku integracji z Subiektem GT konieczny jest Plus do Subiekta GT.

  16. Jeżeli chcesz korzystać z modułu producentów to wskazać ID cechy producenta z systemu ERP.

  17. Czy handlowcy mają widzieć tylko swoich kontrahentów?

Dodatkowo prosimy o stworzenie w ERP kartoteki o typie usługa i przesłanie nam jej nazwy. Kartoteka będzie wykorzystywana do obliczania kosztów dostaw na podstawie formy dostawy stworzonej w panelu administracyjnym platformy.

Wybrałeś pakiet Start 2?

  1. Jaka nazwa firmy, kod pocztowy, miasto, adres, numer telefonu oraz adres email, ma się wyświetlać klientom na platformie?

  2. W jakim modelu ma działać platforma:
    • otwartym (asortyment widoczny również dla użytkowników niezalogowanych),
      • z domyślną stroną główną (zobacz),
      • z katalogiem produktów jako stronę główną (zobacz),
    • zamkniętym (dostęp do platformy tylko po zalogowaniu) jako stronę główną użytkownik zobaczy tylko panel logowania (zobacz).

  3. Czy karta produktu ma się wyświetlać jako pop-up?

  4. Czy na karcie produktu ma być wyświetlany symbol u dostawcy (wyświetlanie można różnicować dla klientów B2B oraz B2C)?

  5. Czy wyświetlać stany magazynowe klientom? Jeżeli tak czy ma być to dokładny stan (w postaci liczbowej) czy orientacyjny stan (ikona z opisem brak, mało, dużo) (wyświetlanie można różnicować dla klientów B2B oraz B2C)?

  6. Czy klient ma mieć możliwość zamawiania ponad stan magazynowy?

  7. Z jakich magazynów mają być wyświetlane stany magazynowe na platformie?

  8. Źródłem zdjęć produktów ma być inTradus czy system ERP?

  9. Które pole na kartotece towaru w systemie ERP ma odpowiadać za widoczność produktu na platformie (można różnicować dla klientów B2B oraz B2C)?
    • pozycja do sklepu internetowego,
    • pozycja do sprzedaży mobilnej,
    • pozycja do systemu aukcyjnego.

  10. Jaki powinien być wskazany domyślny poziom cen (można różnicować dla klientów B2B, niezalogowanych oraz klientów B2C)?

  11. Jaki użytkownik systemu ERP ma być wskazany jako „wystawiający” na dokumentach generowanych przez platformę?

  12. Na który z magazynów mają być wysyłane zamówienia internetowe?

  13. Czy ukryć formularz rejestracji?

  14. Jeżeli korzystasz z Subiekta GT lub Navireo to czy posiadasz program inDodatki: Indywidualne ceny?

  15. Domyślnie platforma obsługuje 3 statusy zamówień – zapisane, zrealizowane oraz odrzucone (po usunięciu ZK z systemu ERP). Jeżeli jednak chcesz oprzeć statusy zamówień o flagi i korzystać z dodakowego statusu "w trakcie realizacji". Wskazaż jakie flagi mają odpowiadać statusom – zapisane; w trakcie realizacji; zrealizowane; odrzucone. W przypadku integracji z Subiektem GT konieczny jest Plus do Subiekta GT.

  16. Jeżeli chcesz korzystać z modułu producentów to wskazać ID cechy producenta z systemu ERP.

  17. Czy handlowcy mają widzieć tylko swoich kontrahentów?

  18. Jeżeli platforma ma obsługiwać Przelewy24 proszę podać id klienta, id punktu płatności, klucz do zamówień, klucz CRC do konta w trybie sandbox oraz produkcyjnym.

Dodatkowo prosimy o stworzenie w ERP kartoteki o typie usługa i przesłanie nam jej nazwy. Kartoteka będzie wykorzystywana do obliczania kosztów dostaw na podstawie formy dostawy stworzonej w panelu administracyjnym platformy.

Wybrałeś pakiet Start 3?

  1. Jaka nazwa firmy, kod pocztowy, miasto, adres, numer telefonu oraz adres email, ma się wyświetlać klientom na platformie?

  2. W jakim modelu ma działać platforma:
    • otwartym (asortyment widoczny również dla użytkowników niezalogowanych),
      • z domyślną stroną główną (zobacz),
      • z katalogiem produktów jako stronę główną (zobacz),
    • zamkniętym (dostęp do platformy tylko po zalogowaniu) jako stronę główną użytkownik zobaczy tylko panel logowania (zobacz).

  3. Czy karta produktu ma się wyświetlać jako pop-up?

  4. Czy na karcie produktu ma być wyświetlany symbol u dostawcy (wyświetlanie można różnicować dla klientów B2B oraz B2C)?

  5. Czy wyświetlać stany magazynowe klientom? Jeżeli tak czy ma być to dokładny stan (w postaci liczbowej) czy orientacyjny stan (ikona z opisem brak, mało, dużo) (wyświetlanie można różnicować dla klientów B2B oraz B2C)?

  6. Czy klient ma mieć możliwość zamawiania ponad stan magazynowy?

  7. Z jakich magazynów mają być wyświetlane stany magazynowe na platformie?

  8. Źródłem zdjęć produktów ma być inTradus czy system ERP?

  9. Które pole na kartotece towaru w systemie ERP ma odpowiadać za widoczność produktu na platformie (można różnicować dla klientów B2B oraz B2C)?
    • pozycja do sklepu internetowego,
    • pozycja do sprzedaży mobilnej,
    • pozycja do systemu aukcyjnego.

  10. Jaki powinien być wskazany domyślny poziom cen (można różnicować dla klientów B2B, niezalogowanych oraz klientów B2C)?

  11. Jaki użytkownik systemu ERP ma być wskazany jako „wystawiający” na dokumentach generowanych przez platformę?

  12. Na który z magazynów mają być wysyłane zamówienia internetowe?

  13. Czy ukryć formularz rejestracji?

  14. Jeżeli korzystasz z Subiekta GT lub Navireo to czy posiadasz program inDodatki: Indywidualne ceny?

  15. Domyślnie platforma obsługuje 3 statusy zamówień – zapisane, zrealizowane oraz odrzucone (po usunięciu ZK z systemu ERP). Jeżeli jednak chcesz oprzeć statusy zamówień o flagi i korzystać z dodakowego statusu "w trakcie realizacji". Wskazaż jakie flagi mają odpowiadać statusom – zapisane; w trakcie realizacji; zrealizowane; odrzucone. W przypadku integracji z Subiektem GT konieczny jest Plus do Subiekta GT.

  16. Jeżeli chcesz korzystać z modułu producentów to wskazać ID cechy producenta z systemu ERP.

  17. Czy handlowcy mają widzieć tylko swoich kontrahentów?

  18. Jeżeli platforma ma obsługiwać Przelewy24 proszę podać id klienta, id punktu płatności, klucz do zamówień, klucz CRC do konta w trybie sandbox oraz produkcyjnym.

  19. Czy platforma ma grupować warianty produktów?

  20. Jeżeli platforma ma obsługiwać wiele walut określ jakie to mają być waluty oraz jaki jest numer pola własnego, który określa walutę kontrahenta. W przypadku integracji z Subektem GT lub Navireo, konieczne jest również określenie jaki poziom cen ma być wyświetlany dla danej waluty.

Dodatkowo prosimy o stworzenie w ERP kartoteki o typie usługa i przesłanie nam jej nazwy. Kartoteka będzie wykorzystywana do obliczania kosztów dostaw na podstawie formy dostawy stworzonej w panelu administracyjnym platformy.

 

Krok 2: Przygotowanie systemu ERP

Poniżej znajdują sie instrukcje opisujące jak należy przygotować się do wdrożenia od strony systemu ERP.

Jak dodać towary na platformę inTradus

Krok 3: Dzień wdrożeniowy

W trakcie dnia wdrożeniowego nasz pracownik w pierwszej kolejności przygotowuje środowisko, na którym będzie dostępna Twoja platforma. Kiedy zakończy ten etap będzie potrzebował połączyć się na Twój serwer. Najczęściej wykorzystuje do tego TeamViewera jednak jeżeli udostępnienie pulpitu zdalnego lub Anydesk jest wygodniejszą dla Ciebie opcją to również wchodzi ona w grę. Po połączeniu nasz wdrożeniowiec prześlę wszytkie potrzebne do wdrożenia pliki na Twój serwer. Gdy to wykona przejdzie do procesu instalacji aplikacji inTradus Replicator. Ważne by konto windows, na którym jest instalowana aplikacja było kontem administratora. Kiedy wdrożeniowiec zainstaluje aplikację inTradus Replicator, wspólnie z nim ją skonfigurujesz. Będzie do tego potrzebny:

  • adres serwera SQL,
  • dane logowania do bazy danych SQL

Wybierzecie również wspólnie bazę danych, z której korzysta platforma. Po jej wyborze rozpocznie się wstępna wysyłka danych, gdy się ona zakończy nasz wdrożeniowiec skonfiguruje do końca aplikację i rozpocznie pełną replikację bazy danych. Pełna replikacja bazy danych może zająć od kilku minut do nawet kilkunastugodzin w zależności od wielkości bazy danych oraz łącza internetowego. Nie przejmuj się jednak. Podczas tego procesu możesz spokojnie pracować, a ponowne połączenie będzie konieczne dopiero po zakończeniu replikacji lub w przypadku wystąpienia błędów.

Po zakończonej wysyłce danych, nasz pracownik musi jeszcze skonfigurować ostatnie parametry platformy. Gdy to zrobi otrzymasz na maila dane dostępowe do Twojej nowej platformy B2B.

 

Krok 4: Konfiguracja platformy i uzupełnienie
danych w panelu administracyjnym systemu inTradus

W panelu administracyjnym należy wykonać kilka działań, które są konieczne do uruchomienia sprzedaży online oraz zbudowanie drzewa kategorii.

Pełna instrukcja platformy inTradus Start dla Subiekt GT i Navireo

Pełna instrukcja platformy inTradus Start dla Subiekt nexo PRO

FAQ inTradus Start